poniedziałek, 14 październik 2024

I Informatyka

Co dzieje się w branży e-commerce?

Kanał sprzedazy poprzez smarfony

Wykorzystanie smartfonów w e-handlu, czyli m-commerce, to czynności kupowania i sprzedawania produktów za sprawą aplikacji dedykowanych i kierowanych bezpośrednio do konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych tj. smarfony, laptopy. Ze względu na coraz większe używanie urządzeń mobilnych jako kanał dostępu, m-commerce okazał się jednym z istotnych czynników e-commerce. Właściciele kanałów e-commerce dostosowują się do tego stylu, modernizując swoje strony www dla urządzeń mobilnych i budując aplikacje mobilne dla swoich kontrahentów. W ostatnim czasie wyjątkowo żywo narasta procentowy udział seniorów. Grupa najstarszych klientów zdradza znaczny potencjał - seniorzy coraz chętniej stosują urządzenia mobilne, a dodatkowo są bardziej lojalni.

Mozliwości personalizacji

Personalizacja jest procesem dostosowywania produktów i usług do konkretnych sugestii i preferencji poszczególnych użytkowników. Dzięki znacznej ilości danych otrzymywanych poprzez interakcje z kontrahentami, firmy e-commerce są w stanie spożytkować te informacje do zbudowania spersonalizowanych rekomendacji i zapewnienia korzystnych doświadczeń swoim odbiorcom. Personalizacja ułatwia wykonanie bardziej wydajnego połączenia między firmami, a ich klientami, przynosząc efekt w postaci zwiększonej lojalności jak również wyższej sprzedaży. Decydującym składnikiem jednak obecnego branży sklepów internetowych jest kwestia zbierania i przetwarzania danych. Okazuje się, że sprawdzianem skuteczności tego rodzaju rynku jest zachowanie adekwatnego poziomu prywatności, przy równoległym usiłowaniu wybudowania wydajnego kanału komunikacji z użytkownikiem w oparciu o wiedzę o jego preferencjach, kategoriach i dynamiki użytkowania.

Sztuczna inteligencja, matematyczne wzory oraz automatyzacja w sektorze sklepów internetowych

AI i Learning machine wywołują wielką siłę napędową rozrostu sektora sklepów internetowych i aplikacji. Nowatorskie technologie umożliwiają optymalizację mnóstwa procesów, uwzględniając między innymi rekomendację produktów, obsługę klienta i kierowanie łańcuchem dostaw. Wskutek użycia algorytmów do analizy danych klientów, firmy e-commerce mają możność zapewniania bardziej trafnych i spersonalizowanych wrażeń swoim odbiorcom. Mówi się wręcz o tym, że marketing automation jest przyszłością handlu. Użycie nowych technologii w branży handlu w internecie więc to decydujący wyznacznik sukcesu branży.

Handel społecznościowy

Handel społecznościowy opiera się o integrację mediów społecznościowych i e-commerce. Przez wzgląd na coraz większe wykorzystywanie mediów społecznościowych, firmy e-commerce współcześnie są w stanie sprzedawać towary bezpośrednio za pośrednictwem platform takich jak Facebook i Instagram. Ten kierunek umożliwia firmom dotrzeć do nowych użytkowników i zużytkować moc mediów społecznościowych do wzmożenia sprzedaży. Handel społecznościowy zapewnia również bardziej płynne przeżycie zakupowe dla kontrahentów, którzy mogą nabywać artykuły bez porzucania swojej ulubionej platformy.

Sektor handlu w internecie poprawia się w prędkim tempie i przystosowuje do niestałych potrzeb odbiorców. Handel mobilny, personalizacja, AI i systemy matematyczne, handel społecznościowy to tylko poniektóre z nurtów, które stały się podstawowymi determinantami trendów w ostatnim roku. Firmy e-commerce powinny przystosować swoje strategie do tych warunków, żeby dorównać wzrastającym wymaganiom kontrahentów. Równocześnie pożądane byłoby pamiętać, że e-commerce to branża bez ustanku się rozwijająca, a nowe trendy i technologie silnie determinują tak samo sam sektor, jak i aktywność klientów.

logo 02

Redakcja:

ul. Bursztynowa 31, Lublin

Email:

Csowo@sitte.pl

Tel:

+48 606 281 023